Skip to main content

Hala tuju hidup

Kalau nak bercakap perihal minat dan niat hidup, aku nak guna nyawa yang Allah bagi ni buat sesuatu baik fizikal dan ilmu pada ummah secara serius. Tahun lepas alhamdulillah dapat peluang join team GPM untuk ke Mentawai Indonesia peluang untuk aplikasikan ilmu kejuruteraan dan usaha dakwah di sana. Mejar Azlan sendiri yang rekrut aku dan Anwar Fauzan time tu. Tapi praktikal, aku tolak. Ingatkan hajadnya lepas usai degree ini nak mengadu peluang itu kembali, halangan dari keluarga pula.

Ada orang kata hidup la kehidupan kamu dengan apa yang kamu minati, benar tapi pengalaman mengajar aku bukan setiap jalan cerita kita Allah izinkan selari dengan minat. Sebesar-besar hal hingga sekecil hal ada dalam pengetahuan Allah bukan [10:61] Dia tahu jalan yang terbaik untuk kita. Kalau ikutkan isi hati lepas spm dulu aku nak jadi kartunis dan mulakan perniagaan.

Ah, kejadian apakah yang kehidupan mengajar diri. Tarbiah dari Allah mungkin.

Ini kira status luahan perasaan juga, diam sorang-sorang di bilik lepas solat dhuha tadi terlintas hal-hal ini. And this Q keep on pop-in "Kejadah apa aku sambung master awal-awal macam ini T_T.. "

Saja nak share mana tahu ada sahabat yang punyai konflik yang sama boleh bertukar pandangan. The thing is tawakal, redha bukan senang nak hadam ya, at least cuba la cuba.



Comments

Popular posts from this blog

Bangang gila~

Ok,tajuk entri agak kasar.Maaf.Sebenarnya aku baru usha-usha laman web oh.tidak tadi.Err,tengok la mungkin kamu akan setuju dengan aku oh tidak . Bismillah dan salam, Haa,ada nampak apa-apa perubahan di sini? apa antara muka blog ni dah cun!?..haha,pandainya!. Yup,baru saja selesai 'design' layout blog.Nak komen silakan.Cbox di sebelah kanan pautan ke ruangan komen di bawah entri. (^_^) Cuti tinggal seminggu sebelum bermula sem baru.Aku bosan serius bosan.Tapi dalam kebosanan ni sempat juga dua kali aku ke Genting Hinghland :P.Pertama bersama ahli bilik,menaiki motor.Pergh,penat sial.Nak cerita ni,tak nak dengar sila 'scroll' kebawah. Seawal jam 9 kami bertolak ke Genting Sempah,Besarapan disana.Kemudian naik keatas,alhamdulillah tiada kemalangan walaupun hampir 3 kali motor hilang kawalan.Kami tidak masuk ke taman tema,sekadar melepaskan nafsu masing-masing mengirup udara segar dipuncak.Sebelah petang singgah di Ulu Yam,bermandi-manda,oh,kami balik ikut jalan lama. diU...

Wut the tut is going on

As I mentioned in my previous post,the last remnant post that I can play it for a short period.I begin to seek for a solution , as for the result I found that whenver the mechine got hotter the game play got lagging and eventually stuck . I decided to use a help from a third-party software to measure the temperature of my laptop and it really freaking me out, the temperature is about 101 celsius, WoW~ I can barerly cook something on that temp. heres the screen shoot>> Obviously it is bacause I'm using an AMD prosessor , I know AMD produced higher heat that Intel , but seriously din't aspect this. This clip is the comparison of AMD and Intel prosessor. Judge it yourself, some people would prefer AMD because of religious reason , Intel support zionis..that what they said,honestly I don't know the truth behind this fact,Wa'llahhualam~.But for performance I did honestly recommanded Intel's prosessor, why?.It use less energy,lest heat produced, more stable and more...

Remodeling::Hurm

Bismillah~ This time I've done the best (hopefully) to remodeling My blog::Not a diary's layout.Simple,clean and contra,that are the theme I used for this layout.Guess what?,did u notice the 'cute' icon , the one on the right side of my blog , on the trail?. Man,it is a pain in ass to put that.Seriously, I got my code crash as I tried to apply those particular code.But ,alhamdulillah at the end it worth trying.Owh,by the way I stole the code HeRe .Hehe.. p/s:if u found that this blog is lagging.plz inform me ok..thanks p/s lagi:cuti tinggal seminggu..haha..adoi love this pic:dari cik para