Skip to main content

Syahadah

Ada satu kalimah dalam Islam yang sangat mudah disebut tapi berat kandungannya.

Syahadah:

أَشْهَدُ أَنْ لآ إِلَهَ إِلَّا الله
وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَّسُوْلُالل

"Aku bersaksi bahawa tiada tuhan melainkan Allah dan Muhammad itu pesuruhNya.."

Satu ikrar penghambaan yang total. Tapi kita selalu tergelincir.
Berikrar Allah itu maha kuasa tapi ada kuasa yang kita lebih takutkan (hantu, bos, tak siap assingments, tiada kerja dan lain-lain),
Berikrar Allah itu pemberi rahmat tapi kita mengeluh akan kekurangan,
Berikrar Allah itu hanya yang berhak di sembah tapi ada yang 'menyembah' dunia dan seisinya..

Hari ini habiskan masa bersembang dan bersyura dengan Padil, dia baru balik dari keluar 4 bulan. Mantap pengalaman dia, point yang nak dikongsikan, mujahadah hati itu sukar perlu pengorbanan. Kita boleh lebam lutut beribadat tapi tanpa islah, ilmu dan taqwa ibadah itu sekadar senaman (dia bagi contoh orang pergi haji tapi lebih sibuk tangkap gambar dan upload diFb). Penghayatan itu tak ada.

Tak dapat buat semua kita cuba berjinak sikit-sikit yang penting try the best untuk istiqamah.



Comments

Popular posts from this blog

Bangang gila~

Ok,tajuk entri agak kasar.Maaf.Sebenarnya aku baru usha-usha laman web oh.tidak tadi.Err,tengok la mungkin kamu akan setuju dengan aku oh tidak . Bismillah dan salam, Haa,ada nampak apa-apa perubahan di sini? apa antara muka blog ni dah cun!?..haha,pandainya!. Yup,baru saja selesai 'design' layout blog.Nak komen silakan.Cbox di sebelah kanan pautan ke ruangan komen di bawah entri. (^_^) Cuti tinggal seminggu sebelum bermula sem baru.Aku bosan serius bosan.Tapi dalam kebosanan ni sempat juga dua kali aku ke Genting Hinghland :P.Pertama bersama ahli bilik,menaiki motor.Pergh,penat sial.Nak cerita ni,tak nak dengar sila 'scroll' kebawah. Seawal jam 9 kami bertolak ke Genting Sempah,Besarapan disana.Kemudian naik keatas,alhamdulillah tiada kemalangan walaupun hampir 3 kali motor hilang kawalan.Kami tidak masuk ke taman tema,sekadar melepaskan nafsu masing-masing mengirup udara segar dipuncak.Sebelah petang singgah di Ulu Yam,bermandi-manda,oh,kami balik ikut jalan lama. diU...

Wut the tut is going on

As I mentioned in my previous post,the last remnant post that I can play it for a short period.I begin to seek for a solution , as for the result I found that whenver the mechine got hotter the game play got lagging and eventually stuck . I decided to use a help from a third-party software to measure the temperature of my laptop and it really freaking me out, the temperature is about 101 celsius, WoW~ I can barerly cook something on that temp. heres the screen shoot>> Obviously it is bacause I'm using an AMD prosessor , I know AMD produced higher heat that Intel , but seriously din't aspect this. This clip is the comparison of AMD and Intel prosessor. Judge it yourself, some people would prefer AMD because of religious reason , Intel support zionis..that what they said,honestly I don't know the truth behind this fact,Wa'llahhualam~.But for performance I did honestly recommanded Intel's prosessor, why?.It use less energy,lest heat produced, more stable and more...

Remodeling::Hurm

Bismillah~ This time I've done the best (hopefully) to remodeling My blog::Not a diary's layout.Simple,clean and contra,that are the theme I used for this layout.Guess what?,did u notice the 'cute' icon , the one on the right side of my blog , on the trail?. Man,it is a pain in ass to put that.Seriously, I got my code crash as I tried to apply those particular code.But ,alhamdulillah at the end it worth trying.Owh,by the way I stole the code HeRe .Hehe.. p/s:if u found that this blog is lagging.plz inform me ok..thanks p/s lagi:cuti tinggal seminggu..haha..adoi love this pic:dari cik para