Plagiat?apa benda tu??

Assalamualaikum kawans

Tiada yang bertanya aku maksud plagiat ni,saja-saja mahu bagi tau sama korang..

Kalau yang rajin tengok status aku di Facebook,mesti ada yang perasan status ku dengan tagline "Plagiat" kan.Biasanya aku formatkan seperti ini [plagiat ____] . Menarik bukan?,heh

Plagiat ini aku tak berapa pasti sama ada ia bahasa melayu klasik atau bahasa dari seberang, maksud plagiat ni ialah meniru, ye sama maksud dengan bahasa Inggeris "Plagarism" ,mungkin juga di adaptasi dari perkataan "Plagarism" itu sendiri,hmm,misteri bukan lagi-lagi kepada golongan bukan pencinta sejarah.

Ye,aku memang salin bulat-bulat status-status,bahkan quote yang ku rasa bermanfaat untuk dikongsi bersama.

Dah la,cukup untuk entri kali ini,moga kawans dapat sesuatu dari artikel kali ini ya.Barakallahufiq walakum :)
lol!,pic ni memang kelakar,bukan

Comments