Kenders


Gambar 1st anniversary tahun lepas, sedih juga tak dapat datang semalam.

Weekenders.

Sudah masuk tahun ke-2 penubuhan. 

1st time berkenalan dengan group or i could say jemaah ini waktu itu ramadhan dan my sahabat invite me to go with their event. Berbuka puasa di bukit tabur.

And i was like "Seriously!?". Bukit tabur kot, jalannya mencabar dan bahaya lagi-lagi diwaktu malam and we got akhawat to follow with too. But was cool though.

Jujurnya tak suka 'terperap' dalam satu-satu jemaah, despite ada hal hidup yang diaulakan. Nak belajar dan lihat pelbagai fikrah mungkin.. or not, but lagi suka join sesuatu itu atas alasan manfaat yang aku boleh berikan lebih dari hal-hal yang lain. Lagipun nasihat murabbi dulu, hati-hati jaga hati terutama dalam memberi ini. Kebaikan yang kita buat pun boleh jadi musibah buat diri. So, tak prefer sangat share mende-mende gitu di social networks. I'm not that good in isu-isu hati ini.

Anyway, jemaah ini antara yang terbaik pernah aku join. Selain kfiqh, GPM dan GPTD. Setiap satu ada method dakwahnya yang tersendiri. Hidup pada memberi, matlamatnya bukan untuk diri sendiri. Keraplah berdoa, moga diri ini manfaat bagi yang lain. Pesan naqibku dulu, biasakan yang tidak biasa dengan menganggap ia sebahagian dari kehidupan.


I'm humbly promoting this club to all my friends here, come and join with us manfaatkan kehidupan hujung minggu kita. Lagipun boleh sikit-sikit didik diri untuk hidup memberi ini. Nanti bila dah biasa memberi, bila lihat orang susah/di timpa musibah pun kita automatik timbul rasa nak membantu.

Dan yang paling membahagiakan orang-orang yang berada di dalamnya sangat-sangat comel, terutamanya akhlaq dan sahsiah mereka. Persis yang ditarbiah dengan iman gitu . Terima kasih.

Have taqwa kawans, jangan lupa solat dhuha dan mendoakan yang terbaik untuk trajedi MH370.

Comments