Hala tuju hidup

Kalau nak bercakap perihal minat dan niat hidup, aku nak guna nyawa yang Allah bagi ni buat sesuatu baik fizikal dan ilmu pada ummah secara serius. Tahun lepas alhamdulillah dapat peluang join team GPM untuk ke Mentawai Indonesia peluang untuk aplikasikan ilmu kejuruteraan dan usaha dakwah di sana. Mejar Azlan sendiri yang rekrut aku dan Anwar Fauzan time tu. Tapi praktikal, aku tolak. Ingatkan hajadnya lepas usai degree ini nak mengadu peluang itu kembali, halangan dari keluarga pula.

Ada orang kata hidup la kehidupan kamu dengan apa yang kamu minati, benar tapi pengalaman mengajar aku bukan setiap jalan cerita kita Allah izinkan selari dengan minat. Sebesar-besar hal hingga sekecil hal ada dalam pengetahuan Allah bukan [10:61] Dia tahu jalan yang terbaik untuk kita. Kalau ikutkan isi hati lepas spm dulu aku nak jadi kartunis dan mulakan perniagaan.

Ah, kejadian apakah yang kehidupan mengajar diri. Tarbiah dari Allah mungkin.

Ini kira status luahan perasaan juga, diam sorang-sorang di bilik lepas solat dhuha tadi terlintas hal-hal ini. And this Q keep on pop-in "Kejadah apa aku sambung master awal-awal macam ini T_T.. "

Saja nak share mana tahu ada sahabat yang punyai konflik yang sama boleh bertukar pandangan. The thing is tawakal, redha bukan senang nak hadam ya, at least cuba la cuba.



Comments